دیدبان
در گفت‌وگو با یک شبکه اسپانیایی صورت گرفت

تاکتیک نخ‌نمای فرار به جلو آمریکایی‌ها/ اوباما: تمایل رئیس جمهور ایران برای مذاکره را آزمایش می‌کنم

تاکتیک نخ‌نمای فرار به جلو آمریکایی‌ها/ اوباما: تمایل رئیس جمهور ایران برای مذاکره را آزمایش می‌کنم
دیدبانبه گزارش رویترز؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسپانیا در خصوص بحران سوریه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور و همچنین تلاش‌های جدید برای دستیابی به راهکار سیاسی و مسالمت آمیز برای پایان دادن به مسئله هسته‌ای ایران صحبت کرد.
اوباما هفته گذشته نیز از تبادل نامه با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران در خصوص بن‌بست موجود در روابط ایران و آمریکا خبر داده بود.
رؤسای جمهور ایران و آمریکا هفته آینده برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به شهر نیویورک خواهند آمد. البته مقام‌های کاخ سفید اعلام کرده‌اند که در شرایط کنونی هیچ برنامه‌ای برای دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا وجود ندارد.
اوباما در این مصاحبه افزود: اینجا فرصتی برای دیپلماسی وجود دارد و من امیدوارم مقام‌های ایرانی از این فرصت استفاده کنند.
اوباما در مبارزات انتخاباتی 2008 میلادی قول داد تا باب مذاکره و گفت‌وگو با ایران را باز کند ولی نه‌تنها پیشرفتی در این خصوص حاصل نشد بلکه تحریم‌های آمریکا و شورای امنیت فشار اقتصادی زیادی را بر ایران وارد کرده است.
اوباما گفت: نشانه‌هایی وجود دارد که روحانی رئیس جمهور جدید ایران فردی است که به‌دنبال آغاز گفت‌وگو با غرب و آمریکا به‌روشی است که قبلاً وجود نداشته است. و ما باید این مسئله را آزمایش و امتحان کنیم.
 
 
منبع:تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن